PROJECTE "UN MÓN DE CASTELLLS"

Què és un projecte?

El treball per projectes és una metodologia que es basa a oferir canals que puguin ajudar  

els nins i les nines a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors

 i dels seus encerts, i d’aquesta manera també a aprendre a ser crítics. Aquests 

projectes tenen aplicació en el món real més enllà de l’aula i busquen crear 

una educació interdisciplinària amb un significat.

Aquesta metodologia de treball ajuda a l’alumnat a aprendre a aprendre, els motiva a 

descobrir i, el més important, aconsegueixen un aprenentatge significatiu.

El mestre guia els infants en la seva descoberta. Estimula els nins i nines i propicia 

situacions d’aprenentatge que permetin l’alumne/a avançar i enriquir-se. Proporciona 

els recursos necessaris perquè siguin ells els que construeixin de manera autònoma els 

seus propis coneixements.

Quins beneficis té?

·  Fomenta l’autonomia de l’alumnat. Aprenen a ser competents i resoldre els reptes 

que se’ls plantegen.

·  Els infants són actius en el seu procés d’aprenentatge. S’impliquen en el que estan 

treballant i són ells els que guien el seu propi aprenentatge.

·  Propicia un ambient d’aula en el qual es treballen valors molt importants com el 

respecte, la tolerància, la solidaritat i el treball en equip.

·  Professorat i infants treballen conjuntament  formant un equip per resoldre els reptes 

que se’ls van plantejant. Milloren capacitats com la resolució de problemes i 

l’organització de les tasques.

·  Afavoreix l’aprenentatge cooperatiu. Es dóna molta importància al treball en

 grup i a la col·laboració, ja que és en aquestes situacions d’aprenentatge on els

 infants poden aprendre els uns dels altres.

·  Els nins i nines estan motivats, ja que aquesta metodologia dona l’oportunitat que ells 

mateixos triïn què volen treballar i què els interessa. Això fa que tot el que aprenen

 tengui un significat per a ells.

·  Permet que l’alumnat connecti amb la realitat, més enllà de feinetes/fitxes... Els preparen

 per a la vida real.

·  L’infant aprèn a pensar, cercar informació i investigar. No a memoritzar i adquirir 

de forma mecànica uns continguts determinats.

·  Potencia habilitats socials com saber estar, saber esperar, saber escoltar, saber debatre,

 saber relacionar-se amb els altres

·  Afavoreix la confiança i l’autoestima dels infants. Els nins/es se senten orgullosos en

 veure que han superat un repte, dubte o pregunta.

·  Exerciten el mètode científic, ja que fan hipòtesis, les contrasten i finalment 

n’extreuen les conclusions.

COMENÇA L'AVENTURA .... 

 




















































































I AIXÒ ERA I NO ERA "UN MÓN DE 

 

CASTELLS"

DE CADA VEGADA VOLEM SABER MÉS COSES, TENIM MOLTA CURIOSITAT.



HEM FET MOLTA FEINA PER SABER QUIN ERA EL TEMA QUE MÉS VOTS HAVIA TINGUT. HEM FET UN

 MURAL AMB TOTS ELS NOSTRES DIBUIXOS, HEM CONTAT QUANTS N’HI HAVIA DE CADA TEMA, 

QUINS TEMES TENIEN IGUAL DE VOTS, QUANTS EN FALTAVEN PER SER IGUALS, QUIN TEMA EN 

TENIA MÉS I QUIN MENYS, . . . DESPRÉS TAMBÉ HEM FET UNA SUMA PER SABER SI TOTS ELS

 NINS I NINES DE LA CLASSE HAVIEN FET EL DIBUIX.



TAMBÉ HO HEM REPRESENTAT A TRAVÉS DELS POLICUBS I FINALMENT HO HEM PLASMAT 

DAMUNT PAPER

        

 

2 + 1+ 7+ 4 + 1+ 2 + 3 =20


QUE VOLEM SABER?

A TRAVÉS D’UNA CONVERSA HAN SORGIT LES DIFERENTS PREGUNTES QUE DESPRÉS HEM ANAT 

ORGANITZANT AMB UN MAPA CONCEPTUAL PER TAL DE AGRUPAR I SEPARAR DIFERENTS

TIPUS DE PREGUNTES

PAULA: SI ELS DRACS TIREN FOC?

GUIDA: COM ES VAREN FER LES PRINCESES?

EMMA: COM S’HAN FET LES PORTES DELS CASTELLS?

MARIA DEL MAR: COM ÉS FAN LES PEDRES DELS CASTELLS?

OUMY: COM SÓN ELS CASTELLS?

SAVINA: QUINS TIPUS DE CASTELLS HI HA?

MARGALIDA: COM ÉS LA TEULADA?

MIQUEL: QUI HI VIVIA?

LEO: VULL SABER COM LES PRINCESES GUANYEN ALS DRACS

AYA EL AISSAOUI: VULL SABER COSES DE PRINCESES.

ALLISON: VULL SABER COSES DELS CASTELLS.

SERGI: COM ES FAN LES ESPASES DELS CASTELLS?

PASCUAL: COM SÓN ELS ESCUTS DELS CASTELLS?

FATHY: VULL SABER SI A EGIPTE HI HA ALGUN CASTELL 

KIKE: COM NEIXEN ELS DRAGONS PETITS?

MARINA LÓPEZ: VULL SABER SI ELS CASTELLS TENEN FINESTRES


EL NOSTRE MAPA CONCEPTUAL



QUI HI VIVIA?



Flecha Simple a la Derecha PNG transparente - StickPNG


COM SÓN LES PRINCESES I ELS CAVALLERS?

COM ÉS EL MEU DRAC?

Icono De Flecha Hacia Arriba Del Vector. El Estilo Es El Símbolo De Icono  Plana, Color Negro, Fondo Blanco. Ilustraciones Vectoriales, Clip Art  Vectorizado Libre De Derechos. Image 53967257.


CASTELLS DEL MÓN

Left arrow free vector icons designed by Freepik | Flechas, Iconos, Flecha  izquierda

ELS CASTELLS


Flecha Abajo PNG transparente - StickPNG

ESCUTS I BANDERES 


Left arrow free vector icons designed by Freepik | Flechas, Iconos, Flecha  izquierda


CARACTERÍSTIQUES DELS CASTELLS



Flecha Simple a la Derecha PNG transparente - StickPNG


DE QUIN MATERIALS ESTAN FETS ELS CASTELLS? 

COM SÓN PER FORA


COM SÓN PER DINS



EL GUIA D’AQUEST APASSIONANT PROJECTE DELS CASTELLS ÉS


Edad Media, Bufón, Payaso imagen png - imagen transparente descarga gratuita

EL BUFÓ

ELL ENS AJUDARÀ A TROBAR LA INFORMACIÓ QUE NECESSITAREM PER RESOLDRE TOTS

ELS DUBTES QUE ENS HAN SORGIT.


CONVERSA: QUI VIVIA ALS CASTELLS?

PAULA: HEROIS.

CLARA: HI ESTEIS D’ACORS?

SAVINA: SI I TAMBÉ CAVALLERES.

GUIDA:TAMBÉ HI POT HAVER PRINCESES.

AYA EL SAOUI: PRINCESES.

PASCUAL: CAVALLERS.

MARIA DEL MAR: HI HA REINES.

MIQUEL: I REIS

MARINA M: PRINCESES.

CLARA:I NOMÉS HI VIVIEN: PRINCESES, REIS , CAVALLERS, I HEROIS? O CREIS QUE HI VIVIA MÉS GENT?

SAVINA: I DEVIEN VIURE MASCOTES

SERGI: HI VIVIEN SAPOS.

PAULA: HI HAVIA PERSONES QUE EREN BRUIXES

QUE FEIEN AQUESTES BRUIXES?

PAULA: FEIEN COSES BONES O DOLENTES PER ALS NINS.

LEO: TAMBÉ HI VIVIEN BUFONS.

CLARA:QUE TROBAU SI ANAM A DESCOBRIR QUI HI VIVIA A DINS ELS CASTELLS I QUINA

 ERA LA SEVA FUNCIÓ?

ELS REISELS REIS
SÓN LES PERSONES MÉS IMPORTANTS.
TOTS ELS NOBLESI CAVALLERS
ESTAN AL SEU SERVICI.
ELS OBEÏXEN I RESPECTEN...

CLICAU DAMUNT L'IMATGE PER DESCOBRIR ALGUNS DELS PERSONATGES QUE VIVIEN ALS CASTELLS A L'EDAT MEDIEVAL


QUI VIVIA ALS CASTELLS?


PRINCESA

MUSIC

BUFÓ

ARQUER

REI

CAVALLER

NOBLES




COM SÓN LES PRINCESES?
     






 

EL BUFÓ ENS HA DEIXAT UNA SORPRESA :

LA PRINCESA I EL PINTOR.


A PARTIR D’AQUEST CONTE HEM POGUT TREBALLAR LA FIGURA DE LES PRINCESES REALS

COM L’INFANTA MARGARITA, QUE SURT A N’AQUEST CONTE.

ENS HEM FIXAT BÉ AMB EL SEUS VESTIT, COM VIVIA, AMB QUI VIVIA, A ON VIVIA, … 

A MÉS A MÉS TAMBÉ ENS HA AJUDAT A CONEIXER LA FIGURA DEL PINTOR DIEGO VELAZQUEZ

  I LA SEVA OBRA “ LAS MENINAS”

 

CLICAU DAMUNT EL CUADRE DE LES MENINES PER VISUALITZAR LES FOTOGRAFIES

 

 INFANTA MARGARITA

CLICAU DAMUNT L'INFANTA MARGARITA I TROBAREU UNA SORPRESA

 

ENLLAÇOS D'INTERÈS PER ACOSTAR-NOS MÉS A L'OBRA DE:


ENLLAÇ DEL MUSEU EL PRADO:  https://youtu.be/3cqdOhuboC4


ENLLAÇ LUNNIS I VELÁZQUEZ:

https://www.rtve.es/infantil/serie/lunnis/video/lunnis-leyenda-velazquez-meninas/4546535/



Contes que ens han servit per conèixer que hi ha tot tipus de princeses:  

 

Les princeses també es tiren pets: 4 Àlbums il·lustrats: Amazon.es:  Brenman, Ilan, Zilberman, Ionit: Libros
CLICAU  DAMUNT EL CONTE PER ESCOLTAR-LO

 


 

 LAS MENINAS CAT (Això és art!): Amazon.es: Geis Conti, Patricia, Mercader,  Georgina: Libros

 

 

  PRINCESES DISNEY