ACTIVITATS D'AULA

 



 

LA TABLA NÚMERICA

Després de molta feina  feina hem acabat la graella dels nombres i la duim a casa.

Podem fer activitats a casa com:

- comptar cap envant.

- comptar cap enrera.

- comptar de 5 en 5.

- comptar de 10 en 10.

- jugar a cercar nombres.

- . . . 

Resultado de imagen para grilla de numeros del 0 al 100 | Tabla del 100,  Tabla de números, Tabla pitagorica
CLICAU PER VISUALITZAR ALGUNES FOTOS DE L'ACTIVITAT

 

 

Una mica de relax després de l'esplai

 

"Es imposible hacer que las olas de las que está compuesta la vida cesen, pero sí puedes aprender a hacer surf"
                                                                                                               Eline Snel,

Cada dia quan tornam del temps d'esplai ens trobam una mica alterats, ja que hem jugat molt i ens hem espaiat, però després toca tornar a centrar-nos i posar-nos tranquils per poder afrontar la segona part de la jornada escolar un mica més tranquils.  Per això practicam una mica de relaxació guiats per la granota que ens ajuda a centrar l'atenció plena. També ho podeu practicar a casa tota la familia! segur que us agradarà molt!!

mm rana
CLICAU PER PODER FER LA RELAXACIÓ

 

 

VEGE- TAL COMO SIENTES

 

Les emocions formen part de la nostra persona des del moment del naixement i tenen un paper fonamental en la construcció de la nostre personalitat i de les relacions que establim amb els altres. 


Els alumnes han de ser capaços de reconèixer, expressar i controlar els seus sentiments i les seves emocions.

Com a mestres hem de:
-        Fomentar la construcció d’una personalitat pròpia que permeti als infants expressar-se lliurement però aprenent a respectar els altres.
-        Afavorir la interacció i comunicació tant amb els companys com amb els adults.
-        Promoure l’expressió dels propis sentiments mitjançant la utilització dels diferents llenguatges …

Per això, a classe, treballem aquest aspecte utilitzant diferents “eines”:

1.     Les nostres cares: Amb expressions dels propis alumnes, on es reflecteixen diferents sentiments. Es tracta de que els infants se’n adonin que mitjançat l’expressió de la cara podem saber com es senten els altres: la nostre mirada, la forma que posem els llavis, les celles, … transmeten el que sentim. L’objectiu és entendre i aprendre a “llegir” què ens expliquen les cares dels altres per poder interpretar com es senten.
2.     Imatges de vegetals: utilitzem l’original llibre “vegetal como sientes” per a explicar el concepte de les emocions que ells experiments. Mitjançant les imatges els nens/es poden interpretar diferents sentiments i emocions.
 
 http://4.bp.blogspot.com/-ai6GE4_-8bM/TXtkqCn2-1I/AAAAAAAAALw/ZLwFvZAXtkw/s1600/Estats_d%2527anim_1.jpg   
 
 
 3.     Els contes i els seus personatges: a tots els infants els agraden molt els contes i com a recurs educatiu tenen un gran valor. Els contes permeten als infants comprendre accions i sentiments dels altres i identificar-se amb els diferents personatges. Els hi ajuden, per tant, a acceptar, entendre, superar … les seves pròpies experiències i sentiment.
 
4.  Les obres d’art: Observant quadres de diferents pintors, els alumnes podran adonar-se que segons els colors, les formes, els personatges que apareixen... els artistes volen representar diferents sensacions i/o sentiments. En una conversa col·lectiva els nens/es hauran d’expressar què veuen?, què senten?, per què? 
 

 
 
VegeTal Como Sientes | Libros de clase, Sentimientos, Cuentos emociones
CLICAU DAMUNT EL CONTE PER VISUALITZAR-HO


 

 

 

CUCS DE SEDA

 IMG_20170503_122649-minIMG_20170518_091414-minIMG_20170605_090535-min


 

clicau damunt l'imatge 

 

 

 EL RACÓ DE LES BONES PARAULES

A educació infantil dedicam molt de temps a intentar desenvolupar i saber encaixar i acceptar les emocions. Tenir una consciència emocional. És una habilitat que no és senzilla ja que a nosaltres, com a adults de vegades encara ens consta regular les emocions, i per tant als petits encara més. 

L'objectiu d'aquest racó és que els infants puguin tenir un espai tranquil on intentar plasmar allò que senten mitjançant el dibuix o les paraules (ja que a vegades no es facil dir-ho en veu alta). 

Amb això desenvoluparem la seva autoestima, les habilitats socio-afectives, l'empatia, la resolució de conflictes (com un cosa positiva), l'afectivitat, la regulació de les emocions i la lecto-escriptura.

Com hem fet el racó?

1- Hem contat el conte "Fins que ens poguem abraçar". El conte narrra l'historia de dos amics que se demostren com s'estimen de diferents maneres: cantant, fent-se dibuixos, amb cartes... 
vaDllibres | miriscolti
CLICAU PER VISUALITZAR EL CONTE
      
 
Abraçades virtuals | Rosa Maria Curto
 clicau per veure les nostres abraçades
 
 

2- Xerram dels sentiments que tenim els uns i els altres cap als companys i persones properes.  Surt el tema de l'estimació, la gelosia, l'enfadament, la tristor, la ràbia, la injusticia, l'enyorança, l'agradar...
3- Arribam a la conclusió que per demostrar que algú ens importa o per arreglar un problema s'ha de fer xerrant, són importants les paraules per arreglar els conflictes, però també els gests. 
3- Presentació de targetes amb les paraules: t'estim, m'agrada..., per favor, perdona - te perdon, gràcies - de res, felicitats, amic - amiga. Xerram de cada paraula i de perquè són importants.
4- Quines paraules amables vos agraden o coneixeu?

 

 8 MARÇ

 Per escolar la cançó clicau damunt l'enllaç:

https://youtu.be/oi0b9WSkyUA

8 de març. Dia internacional de la Dona | Servei Educatiu del Solsonès
CLICAU DAMUNT L'IMATGE PER VISUALITZAR LES FOTOGRAFIES

 

DIA DE LA PAU

 

Dia Escolar de la No-violència i la Pau 2021 | CRP de l'Alta Ribagorça

 

Roba Estesa - 10 Podries [DESCALCES] - YouTube
CLICAU PER ESCOLTAR LA CANÇÓ

 


 

 

 

 

 

 PARAULES DOLCES

 CONTE

Vet aquí que una vegada...: LES PARAULES DOLCES
CLICAU DAMUNT EL CONTE PER ESCOLTAR-LO

 

 

 ACTIVITAT

QUINA EMOCIÓ! | Escola Laia




 

 

 25 N

25 de novembre: Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra  les Dones
CLICAU DAMUNT L'IMTGE PER VISUALITZAR LES FOTOGRAFIES

 

 

AMPA Escola La Closa i SES Morelló: Set ratolins cecs
CLICAU DAMUNT L'IMATGEPER VISUALITZAR LES FOTOGRAFIES

 

37 ideas de 7 ratolins cecs | cuentos personalizados para niños,  cuentacuentos, ratones
CLICAU PER ESCOLTAR EL CONTE CONTAT

 

 

 ELS CIURONS QUE TORNAREN MINYONS

Es Ciurons Que Tornaren Minyons (Cançon) - Rondalletes | Shazam
clicau per escoltar el conte

 

 

dossier rondalletes bibiloni
CLICAU DAMUNT L'IMTGE PER VISUALITZAR L'ACTIVITAT DEL CONTE


  

 

 

JOCS CORPORALS I FÍSICS

15 Posturas de YOGA para NIÑOS - ¡Con explicación e IMÁGENES!
CLICAU DAMUNT L'IMATGE PER VISUALITZAR LES FOTOGRAFIES

 

AMB LA NOVA NORMALiTAT NO PODEM ANAR A FER PSiCOMOTRiCiTAT AL GiMNÀS, PERÒ Sí QUE UN DiA A LA SETMANA FAREM JOCS FíSiCS AL PATi i ENS PERMETRÀ PRACTiCAR ESPORT i EL MOViMENT A L'AiRE LLiURE.

Si EL TEMPS ENS HO PERMET, CADA DiMARTS SORTiREM AL PATi A FER ESPORT, PER TANT, AQUEST DiA ELS NiNS /ES HAN DE DUR ROBA i SABATES PER FER ESPORT.

SI ALGUN DIA PLOU O FA MOLT DE FRED TAMBÉ ENS ANIMAM A FER YOGA A DINS L'AULA. AQUÍ US ADJUNTAM UN ENLLAÇ PER PODER PRACTICAR-HO A L'AULA

                                               https://youtu.be/LOYxOzMUgAY

 

 

BON DIA FAMÍLIES!!!

HEM COMENÇAT UN NOU CURS, AMB MOLTS DE CANVIS, NOUS REPTES, NOVES INCERTESES. PERÒ ELS NINS I LES NINES TENIEN MOLTES GANES DE TORNAR A L'ESCOLA, DE PODER COMPARTIR AMB ELS AMICS I AMIGUES ESTONES DE JOCS, DE CONVERSES, DE RIALLES,...

ELS PRIMERS DIES, ELS VÀREM DEDICAR A APRENDRE NOVES MANERES DE FER I D'ESTAR JUNTS I COM HEM D'ACTUAR EN EL DIA A DIA DINS L'AULA, EN ELS PATIS I EN ELS DIFERENTS ESPAIS.

 

 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PRESENTACIÓ DE L'AULA

Benvolgudes famílies, Aquí teniu una petita finestreta que vos permetrà veure algunes de les coses que fem a l’escola.   Enguany és el nos...